درمان های خانگی پرطرفدار
سرگرمی و تفریح و بازی و دانلود و آموزش

درمان های خانگی پرطرفدار  
 
  بسیاری از ما عادت مان شده تا هنگام ابتلا به دردهای ساده و کوچک از قبیل سردرد، کمردرد و دل درد، دست به دامن نسخه های کم نظیر مادربزرگ های مان شویم و با خوردن دم نوش یا جوشانده یک گیاه دارویی یا استفاده موضعی از پمادها و روغن های گیاهی درد را به گونه ای تسکین دهیم.  
 
     
 
 
 
 
   
 
 
درمان های خانگی پرطرفدار  
 
 
 
 
     
 
   
 

بسیاری از ما عادت مان شده تا هنگام ابتلا به دردهای ساده و کوچک از قبیل سردرد، کمردرد و دل درد، دست به دامن نسخه های کم نظیر مادربزرگ های مان شویم و با خوردن دم نوش یا جوشانده یک گیاه دارویی یا استفاده موضعی از پمادها و روغن های گیاهی درد را به گونه ای تسکین دهیم. مردم کشورهای مختلف در سراسر جهان نیز هنگام مشاهده دردهای خفیف و سرپایی همین کار را می کنند و بسیاری از آن ها به ویژه در کشورهای آسیایی و آمریکایی نسخه های خانگی و گیاهی مادربزرگ ها و درمانگران طب سنتی را به داروهای شیمیایی ترجیح می دهند. اگر چه ما به شما پیشنهاد می کنیم با نسخه های طبیعی و خانگی مردم سراسر جهان برای درمان اختلال های مختلف در بدن آشنا شوید اما سفارش اکید داریم که پیش از تجربه این نسخه ها با درمانگر خود مشورت کنید.

 

 

● سردردها

۱) تکنیک تنفس و تنظیم دم و بازدم در مدت زمان ۱۵ ۱۰ دقیقه در محیطی با نشاط و پر از اکسیژن کمک زیادی به تسکین سردرد می کند. به آرامی نفس کشیدن و با آگاهی و آرامش به ریلکسی اعصاب رسیدن، خود یکی از بهترین شیوه های بهبود سردردهایی است که ناشی از چند ساعت کار شبانه روزی و بی وقفه است.

۲) ماساژ کف پا یا موضع درد در ناحیه سر با کمک روغن و اسانس نعنا یکی دیگر از شیوه های تسکین سردرد است. در این نوع سردردها بیمار احساس می کند که عضلات سر و عروق خونی آن گرفته و عضلات سخت به نظر می رسد.

 

 

● دردهای عضلانی

۳) برای تسکین دردهای عضلانی و مفصلی پاشویه کردن و ماساژ دادن عضلات و مفاصل با جوشانده برگ تازه گزنه توصیه شده است. این جوشانده برای دردهای عضلانی که ناشی از فعالیت و ورزش شدید است بسیار موثر است.

۴) بسیاری از مردم اروپا بر این باورند که پس از گرفتگی عضلات و آغاز درد در ناحیه گرفتگی، خوردن یک قاشق غذاخوری خردل زرد می تواند در کاهش سریع درد موثر باشد.

۵) ماساژ عضلات دردناک با ترکیبی از ریشه خردل پودر شده و روغن زیتون می تواند مسکن فوری برای کاهش دردهای عضلانی مفصلی باشد.

۶) دراز کشیدن در وان حمامی که با آب ولرم و مقداری نمک دریایی پر شده نیز به کاهش دردهای مفصلی و آرامش عضلات کمک می کند.

 

 

● کاهش تب و حرارت بیمار

مردم شهرهای مختلف در جهان برای کاهش تب و حرارت بیماران شان در شرایط لزوم از تکنیک های مختلفی استفاده می کنند؛ یکی از رایج ترین این روش ها که ما نیز از آن برای کاهش تب و حرارت بدن بیمار استفاده می کنیم، پاشویه کردن بیمار یا مرطوب کردن بدن وی با دستمالی مرطوب و آب خنک است اما به جز این روش، تکنیک ها و نسخه های خانگی دیگری نیز در جهان وجود دارد که برخی از آن ها را مرور می کنیم.

۷) استفاده از مخلوطی از چند زردآلوی له شده و یک قاشق غذاخوری عسل می تواند ترکیب مناسبی برای کاهش میزان حرارت بدن در افراد بزرگسال باشد. ضمن آن که برخی از مردم بر این باورند، این ترکیب حرارت بدن را از درون دستگاه گوارش نیز کاهش می دهد.

۸) نوشیدن چند لیوان آب پرتقال تازه و خنک نیز در تنظیم حرارت بدن در شرایطی که تب و حرارت چندان بالا نیست، بسیار موثر است. به خاطر داشته باشید که این آب میوه باید حتما طبیعی باشد و هیچ گونه چاشنی شیرینی به آن اضافه نشده باشد.

۹) برخی از مادربزرگ ها به نوه های شان توصیه می کردند، پس از گذراندن تب و کاهش حرارت بدن شان یک تا ۲ لیوان آب انگور تازه میل کنند. این آب میوه علاوه بر بازگرداندن رطوبت از دست رفته به بدن به تقویت سیستم ایمنی نیز کمک می کند.

یکی از شیوه های درمان مکمل برای بهبود آنفلوآنزا و سرماخوردگی خوردن یک حبه سیر با هر وعده غذایی است. امروزه قرص ها و کپسول هایی نیز در داروخانه ها دیده می شود که همین خاصیت را دارند

 

 

● درمان سرماخوردگی و زکام

تکنیک ها و روش های مختلفی در مکاتب طب سنتی و طبیعی برای درمان سرماخوردگی و تسکین دردها و عوارض ناشی از آن وجود دارد که برخی از آن ها را اگر چه ممکن است در کتاب های پزشکی مدرن نبینیم اما تجربه درمانگران و مادربزرگ ها نشان می دهد که در تسکین سرماخوردگی، زکام و سرفه مفید و موثر بوده است.

۱۰) نوشیدن روزانه یک لیوان آب جوش با یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چای خوری پودر گیاه صبر به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و در مواقعی که فرد مبتلا به سرفه است آن را تسکین می دهد.

۱۱) در مواردی که گلودردها حسی مانند گره خوردن جسمی خارجی در گلو را برای بیمار تداعی می کند، بهترین روش برای برطرف شدن آن قرقره کردن آب لیموی تازه و کمی آب برای از بین رفتن باکتری های درون دهان، گلو و تسکین درد ناحیه گلو است.

۱۲) گنجاندن عسل در وعده غذایی صبحانه به صورت روزانه همزمان با شروع شدن فصل پاییز در پیشگیری از ابتلا به زکام و سرماخوردگی بسیار موثر است.

۱۳) یکی از شیوه های درمان مکمل برای بهبود آنفلوآنزا و سرماخوردگی خوردن یک حبه سیر با وعده غذایی است. امروزه قرص ها و کپسول هایی نیز در داروخانه ها دیده می شود که همین خاصیت را دارند.

 

 

● تسکین سوزش سوختگی های سطحی

در مواردی که نوع سوختگی سطحی است و محل آسیب دیده دارای زخم باز و هیچ گونه عفونت و جراحتی نیست می توان از روش های زیر برای بهبود سوزش و تسکین درد محل سوختگی استفاده کرد.

۱۴) ماساژ با عصاره یا ژل آلو ورا که از میان برگ شکسته شده این گیاه به دست می آید بهترین آرام بخش و تسکین دهنده برای سوزش سوختگی های سطحی است.

۱۵) به باور برخی از مردم در کشورهای شرق آسیا، شست و شوی محل سوختگی با سس رقیق شده سویا به کاهش درد و از بین رفتن قرمزی سوختگی های سطحی بسیار کمک می کند.

۱۶) در باور ایرانیان باستان نیز عسل به عنوان برترین داروی طبیعی برای درمان سوختگی های سطحی مورد استفاده قرار می گرفته و می گیرد. قرار دادن عسل روی سوختگی و پانسمان آن در بهبود هر چه سریع تر سوختگی و برطرف شدن اسکار باقی مانده از آن نقش مهمی دارد.

   
   
 
 
      مجله زندگی ایده آل



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 7 اسفند 1390برچسب:درمان های خانگی پرطرفدار,
ارسال توسط اسماعیل عربی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
بهداشت و سلامت
امکانات جانبی

پیج رنک